Γνωστική Περιοχή: | Διδακτικής | ||
Εξάμηνο: | 6o | ||
Κωδικός: | 62601 | ||
Τύπος Μαθήματος: | Επιλογής | ||
Ώρες Διδασκαλίας: | Θεωρία: 3 | Άσκηση: 1 | Εργαστήριο: 0 |
ECTS : | 5 | ||
Ιστοσελίδα Eclass: | Για να μεταβείτε στην ιστοσελίδα, πατήστε εδώ. | ||
Διδάσκοντες Μαθήματος: | Ιωάννης Ρίζος | ||
Περίγραμμα μαθήματος: | Για να δείτε ή να αποθηκεύσετε το αρχείο πατήστε εδώ. |
Περιεχόμενο
- Βασικές θεωρίες μάθησης (συμπεριφοριστικές, γνωστικές, κοινωνικοπολιτισμικές, ανθρωπιστικές) και θεωρίες μάθησης στα Μαθηματικά. Ο ρόλος των θεωριών μάθησης στη μαθηματική εκπαίδευση.
- Βασικές αρχές του παραδοσιακού διδακτικού μοντέλου και η ανεπάρκειά του. Νέα διδακτικά μοντέλα. Σχέδια μαθήματος.
- Η έννοια της αναπαράστασης. Διδακτικός μετασχηματισμός. Γνωστική σύγκρουση, εννοιολογική αλλαγή. Επίπεδα/κατηγορίες κατανόησης.
- Βασικές έννοιες στη Διδακτική των Μαθηματικών. Διαστάσεις, ερευνητικά πεδία. Μαθηματική δραστηριότητα. Μαθηματική μοντελοποίηση. Διδακτικές καταστάσεις. Διδακτικά σενάρια. Προβληματικές καταστάσεις.
- Η διαχείριση της τάξης. Το διδακτικό συμβόλαιο: Κανόνες και παράδοξα.
- Ψυχολογικές θεωρήσεις για τη διδασκαλία των Μαθηματικών. Είδη προβλημάτων. Επίλυση μαθηματικού προβλήματος. Ευρετικές του Polya. Η επιστημολογία του Lakatos.
Βιβλιογραφία
- Bigge M., Shermis, S., Θεωρίες μάθησης για εκπαιδευτικούς, Εκδ. Πατάκη, 2η έκδ., 2009. Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 21676
- Μπασέτας Κ., Γνωστικές-Πραξιακές Θεωρίες Μάθησης και Σχολική Πρακτική, Εκδ. Ατραπός, 2011. Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 86183297
- Δαφέρμος Μ., Η πολιτισμική-ιστορική θεωρία του Vygotsky, Εκδ. Ατραπός, 2002. Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 86055788
- Shunk H.D., Θεωρίες Μάθησης. Μια εκπαιδευτική προσέγγιση, Εκδ. Μεταίχμιο, 1η εκδ., 2010. Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 24332
- Πατρώνης Τ., Σπανός, Δ., Σύγχρονες θεωρήσεις και έρευνες στη Μαθηματική Παιδεία, Eκδ. Πνευματικός, 2013. Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 32998533
- Μαμωνά-Downs Γ., Παπαδόπουλος, Ι., Επίλυση προβλήματος στα μαθηματικά, Π.Ε.Κ., 1η εκδ., 2017. Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 68370403
Πηγές ανοιχτής πρόσβασης
- άρθρα σχετικά με κάθε θεματική ενότητα του μαθήματος,
- συναφή επιστημονικά περιοδικά (π.χ. Μαθηματική Επιθεώρηση, Ευκλείδης Γ΄, Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών), και
- πρακτικά συνεδρίων Διδακτικής των Μαθηματικών (π.χ. Πανελλήνια Συνέδρια Μαθηματικής Παιδείας της ΕΜΕ, Συνέδρια ΕΝΕΔΙΜ, International Congress on Mathematical Education).