Γνωστικό αντικείμενο: | Γνωσιακή Νευροεπιστήμη |
Πτυχίο: | Ψυχολογία, Πάντειο Πανεπιστήμιο |
Διδακτορικό: | Γνωσιακή Νευροεπιστήμη, Universität Ulm Implicit learning mechanisms and neural oscillations supporting adult phonetic plasticity |
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα: | Αντίληψη ομιλίας, Αντιληπτική μάθηση, Σχεδίαση εκπαιδευτικών εφαρμογών και εφαρμογών αντιληπτικής εξάσκησης (videogames, VR), Νευρωνικό υπόστρωμα αντιληπτικής μάθησης (EEG, MEG) |
Γραφείο: | 220, 2ος όροφος, κτήριο Β |
Ώρες Γραφείου: | |
E-mail: | elenivlachou@uth.gr, evlahou@gmail.com |
Προσωπική ιστοσελίδα: |
Η Ελένη Βλάχου αποφοίτησε από το Τμήμα Ψυχολογίας (Πάντειο Πανεπιστήμιο) και έλαβε το μεταπτυχιακό της τίτλο από το ΔΠΜΣ Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη (ΕΚΠΑ). Το 2014 έλαβε το διδακτορικό της δίπλωμα στην Γνωσιακή Νευροεπιστήμη (Universität Ulm, Γερμανία). Έχει εκπονήσει μεταδιδακτορική έρευνα στο University of California, Riverside, στο Boston University, US, και στο UPJŠ, Slovakia. Από το 2018 διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική και Τμήμα Μαθηματικών) σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην αντίληψη της ομιλίας, στη αντιληπτική μάθηση, και στην σχεδίαση εφαρμογών αντιληπτικής εξάσκησης και εκπαιδευτικών εφαρμογών με τη χρήση videogames και VR.
Υπό αναθεώρηση
- Vlahou, E. L., Ueno, K., Shinn-Cunningham, B. & Kopčo, N. (2020). Calibration of consonant perception to room reverberation. Υπό αναθεώρηση στο Journal of Speech, Language and Hearing Research.
Σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με το σύστημα κριτών
- Vlahou, E. L., Seitz, A. R & Kopčo, N. (2019). Nonnative implicit phonetic training in multiple reverberant environments. Attention, Perception & Psychophysics. org/10.3758/s13414-01901680-0.
- Vlahou, E., Thurm, F., Kolassa, I.-T., & Schlee, W. (2014). Resting-state slow wave power, healthy aging and cognitive performance. Scientific Reports, 4: 5101.
- Protopapas, A., Vlahou, E. L., Moirou, D., & Ziaka, L. (2014). Word reading practice reduces Stroop interference in children. Acta Psychologica, 148: 204–208.
- Vlahou, E. L., Protopapas, A., & Seitz, A. R. (2012). Implicit training of non-native speech stimuli. Journal of Experimental Psychology: General, 141: 363–381.
- Seitz, A. R., Protopapas, A., Tsushima, Y., Vlahou, E. L., Gori, S., Grossberg, S., & Watanabe, T. (2010). Unattended exposure to components of speech sounds yields same benefits as explicit auditory training. Cognition, 115: 432–443.
- Protopapas, A., & Vlahou, E. L. (2009). A comparative quantitative analysis of Greek orthographic transparency. Behavior Research Methods, 41: 991–1008.
Σε ελληνικά επιστημονικά περιοδικά με το σύστημα κριτών
- Vlahou, E. (2017). Η βιομηχανία της νοητικής ενδυνάμωσης. Κρίση, 1:11-20.
Δημοσιεύσεις σε πρακτικά συνεδρίων (με κριτές)
- Ziaka, L., Moirou, D., Markatou, A., Vlahou, E. L., & Protopapas, A. (2013). Word Reading Practice Reduces Stroop Interference in Children. 35th Annual Meeting of the Cognitive Science Society. Berlin, DE, 31 July–3 August.
Άλλες δημοσιεύσεις
- Vlahou, E. L. (2010). Cognitive training: Current trends and propositions for the LLM service. Άρθρο στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού project “Long Lasting Memories” (project 238904).