Γνωστικό αντικείμενο: | Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης και Παιδαγωγικά |
Πτυχίο: | Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην προσχολική Ηλικία, Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών |
Διδακτορικό: | Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Κρήτης Τίτλος διδακτορικής διατριβής: Η κοινωνική αποδοχή των εκπαιδευτικών της Προσχολικής Ηλικίας |
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα: | Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης, Γενική Παιδαγωγική και Διδακτική (και Θεωρίες μάθησης), Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας, Εφαρμογή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση |
Γραφείο: | 220, 2ος όροφος, κτήριο Β |
Ώρες Γραφείου: | Πέμπτη 14:00-15:00 |
E-mail: | frini@dib.uth.gr |
Προσωπική ιστοσελίδα: |
Η Ευφροσύνη-Άλκηστη Παρασκευοπούλου-Κόλλια σπούδασε στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών), το 2002 έλαβε το μεταπτυχιακό της τίτλο (MA in Educational Studies, University of York, U.K.) και το 2006 έλαβε το διδακτορικό της δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο Κρήτης στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης (Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών σπουδών). Έχει εκπονήσει τρεις μεταδιδακτορικές έρευνες (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) και προσκεκλημένες διαλέξεις σε Πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού. Από το 2009 διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική και Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών) σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, ενώ έχει διδάξει κατά διαστήματα και σε άλλα Πανεπιστήμια της Ελλάδας και της Κύπρου: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Α.Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας, Α.Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Πάτρας, Άργους, Λιβαδειάς, Αστυνομική Ακαδημία και Πυροσβεστική Ακαδημία. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην Παιδαγωγική Επιστήμη, στη Διδακτική των διαφόρων επιστημονικών αντικειμένων, στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης και στη Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Έχει γράψει δύο (2) μονογραφίες-βιβλία, ένα (1) βιβλίο με συνσυγγραφείς, τρία (3) κεφάλαια σε βιβλία, εικοσιδύο (22) άρθρα με σύστημα κριτών σε διεθνή και εγχώρια επιστημονικά περιοδικά με 220 (ετερο)αναφορές στη βιβλιογραφία (Google Scholar έως Οκτώβριος 2021), το βιβλίο της ‘Διδάσκοντας Φιλοσοφία σε μη φιλοσόφους’ αποτελεί διδακτικό υλικό σε τέσσερα (4) Τμήματα Ελληνικών Πανεπιστημίων και το βιβλίο, που έχει γράψει με τους συνσυγγραφείς της, ‘Οι ΤΠΕ στις Επιστήμες της Αγωγής: Σχεδιασμός διδακτικών σεναρίων αποτελεί διδακτικό υλικό σε τρία (3) Τμήματα Ελληνικών Πανεπιστημίων. Έχει επιβλέψει προπτυχιακές και μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες και είναι αξιολογήτρια (reviewer) σε επτά (7) επιστημονικά περιοδικά του χώρου.
Δημοσιεύσεις σε περιοδικά
- Paraskevopoulou-Kollia, E.-A., Kurniasih, N., & Michalakopoulos, Ch.-A. (2021). How teachers feel about teaching: a comparative study between Greece and Indonesia. European Journal of Education Studies. Volume 8, Issue 1.
- Παρασκευοπούλου–Κόλλια, Ε.-Ά. (2020). Interlinking teachers’ social and demographic status and origins (now and then). Διεθνές επιστημονικό Συνέδριο «Παιδεία Ενηλίκων στην Ουκρανία και Παγκοσμίως». Με την ευκαιρία της 155ης επετείου του Εθνικού Πανεπιστημίου Οδησσού «Μετσνικοβ», της 60ης επετείου της Φιλολογικής Σχολής Ξένων Γλωσσών, της 60ης επετείου της Έδρας Παιδαγωγικής, υπό την αιγίδα του Ουκρανικού Υπουργείου και Επιστημών, 2 Οκτωβρίου 2020.
- Παρασκευοπούλου-Κόλλια, Ε.-Ά. (2019). Μεθοδολογία ποιοτικής έρευνας: συνεντεύξεις και συνεντεύξεις μέσω διαδικτύου. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 15(2), 24-37. doi:http://dx.doi.org/10.12681/jode.20634
- Παρασκευοπούλου-Κόλλια, Ε.–Ά. (2019). Το προσωπικό των Ελληνικών ΑΕΙ την εποχή των μνημονίων. Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία, 2, 801-808.
- Παρασκευοπούλου-Κόλλια, Ε. -Ά., Μιχαλακόπουλος, Χ. Α., Κοντού, Π., & Βογιατζόγλου, Α. (2019). Το μάθημα της Πληροφορικής και η επίδοση των μαθητριών/ητών: απόψεις. Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση, Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη, Καινοτομία και Οικονομία, 2, 374-385.
- Dedotsi, S., & Paraskevopoulou-Kollia, E. A. (2019). Anti-oppressive education: Messages from Paulo Freire Educación anti-opresiva: mensages de Paulo Freire. Comunitania, (18), 9-20.
- Georgios Zachos, G., Paraskevopoulou-Kollia, E.-A., & Anagnostopoulos, I. (2018). Social Media Use in Higher Education: A Review, Education Sciences, 2018, 8(4), 194; https://doi.org/10.3390/educsci8040194 (registering DOI) – 5 November 2018.
- Paraskevopoulou-Kollia, E.-A., Soursou, G., Kontou, P., Zogopoulos, B., Oreopoulou, E., & Zoura, V. (2018). Computer Science Students’ views on Educational Studies-Pedagogy. i-manager’s Journal of Educational Technology, Vol. 15 l No. 1 l April – June 2018.
- Paraskevopoulou-Kollia, E.-A., Kontou, P., Romanova, E. A., Kuznetsov, V. A., & Palios, Z. (2018). A comparative study of Greek and Russian teachers’ daily life in the classroom. Human Capital (ЧЕЛОВЕЧЕСКИЙ КАПИТАЛ), № 6(114).
- Paraskevopoulou-Kollia, -A., & Bagos, P. (2017). Bioinformatics Education in Greece: a Survey. Biosaintifika: Journal of Biology & Biology Education. 2017, 9(1):1-10.
- Paraskevopoulou-Kollia, E.-A., Dedotsi, , & Palios, Z. (2017). How tomorrow scientists value science. European Journal of Alternative Education Studies. Volume 2, Issue 1.
- Παρασκευοπούλου-Κόλλια, Ε.-Ά. (2016). Προσεγγίζοντας όρους ψυχολογίας, που υπάρχουν στην καθημερινότητά μας, αλλά μοιάζουν δυσνόητοι. Signum, Περίοδος β’, Τεύχος 2-3, 215-225. Αθήνα: Πανεπιστημιακές εκδόσεις Ε.Μ.Π.
- Paraskevopoulou-Kollia, -A. (2016). A study regarding Greek teachers during economic Austerity. European Journal of Education Studies. Volume 2, Issue 9.
- Παρασκευοπούλου-Κόλλια, Ε.-Ά. (2015). Πληροφορική, ΤΠΕ, Διδακτική και Θεωρίες Μάθησης. Επιστήμες της Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, 2/2015. http://www.ediamme.edc.uoc.gr/index.php
- Dedotsi, , & Paraskevopoulou-Kollia, E. A. (2015). Social work students’ conception on roles within the family in Greece. European Journal of Social Work, 18(1), 114-128.
- Παρασκευοπούλου-Κόλλια, Ε.-Ά. (2012). Οι εκκολαπτόμενοι (φοιτητές) Τεχνολόγοι Περιβάλλοντος και η ουσιαστική τους σχέση με το περιβάλλον. Επετειακό τεύχος, Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Επιστημονική Επετηρίδα Δασολογίας. Τόμος 3, Μέρος
- Παρασκευοπούλου-Κόλλια, Ε.-Ά. (2011). Ο στιγματισμός των συμμετεχόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία: η περίπτωση των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας, Παιδαγωγικά Ρεύματα στο Αιγαίο, Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Τεύχος 5ο , Μάιος. http://www.rhodes.aegean.gr/ptde/revmata/issue5/PARASKEYOPOYLOY-KOLLIA.pdf
- Theologou, , Veneti, A. & Paraskevopoulou-kollia, E.-A. (2010). A Note on European Citizenship, Intercultural Education and New Technologies. Bulletin Of Political Economy, Serials Publications, New Delhi, India, Vol.4, No.2, 157-168. http://www.serialspublications.com/contentnormal.asp?jid=197&jtype=1
- Παρασκευοπούλου-Κόλλια, Ε.-Ά. (2009). Εκπαιδευτικοί και σχετική αυτονομία. Διοικητική Ενημέρωση. Τεύχος 48. http://www.special-edition.gr/DE_PER_PAL.html
- Παρασκευοπούλου-Κόλλια, Ε.-Ά. (2008). Μεθοδολογία ποιοτικής έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες και συνεντεύξεις, Methodology of qualitative research in social sciences and interviews. Ανοικτή Εκπαίδευση (το περιοδικό για την ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την εκπαιδευτική τεχνολογία)/ Open Education -The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology. Volume 4, Number 1, 2008 / Section one. ©