Γνωστικό αντικείμενο: | Διδακτική των Μαθηματικών |
Πτυχίο: | Τμήμα Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Πατρών |
Διδακτορικό: | Τμήμα Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Πατρών Τίτλος διδακτορικής διατριβής: Εισαγωγή των μαθητών Λυκείου στη δισδιάστατη Γεωμετρία Minkowski μέσω διδακτικών σεναρίων και νοητικών πειραμάτων |
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα: | Διδακτική των Μαθηματικών, Ιστορία & Φιλοσοφία των Μαθηματικών, αξιοποίηση Ν.Τ. στη διδασκαλία των Μαθηματικών, Μαθηματικά & Λογοτεχνία |
Γραφείο: | 220, 2ος όροφος, κτήριο Β |
Ώρες Γραφείου: | Δευτέρα 14:00-15:00 & Παρασκευή 13:00-14:00 |
E-mail: | ioarizos@uth.gr |
Προσωπική ιστοσελίδα: |
Ο Ιωάννης Ρίζος είναι απόφοιτος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Έλαβε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στη Διδακτική και τη Μεθοδολογία των Μαθηματικών από το ΕΚΠΑ, και το 2018 αναγορεύθηκε Διδάκτορας της Διδακτικής και της Ιστορίας των Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Έχει παρακολουθήσει επιτυχώς σειρά προγραμμάτων επιμόρφωσης και εξειδίκευσης από διάφορα ελληνικά Πανεπιστήμια επάνω στην Τεχνητή Νοημοσύνη, στη Φιλοσοφία των Μαθηματικών, στη Δημιουργική Γραφή, στις ΤΠΕ, στις Μαθησιακές Δυσκολίες κ.α.
Έχει εκπονήσει ήδη δύο μεταδιδακτορικές έρευνες στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (η μία με θέμα τη διδακτική του Απειροστικού Λογισμού και η άλλη με θέμα την αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη διδασκαλία), ενώ από τις αρχές του 2024 εκπονεί τρίτη μεταδιδακτορική έρευνα, εστιάζοντας στην επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδασκαλία και τη μάθηση των Μαθηματικών.
Έχει διδάξει για δέκα χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση, για επτά χρόνια στη Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας του ΤΕΙ Χαλκίδας, ενώ από το 2019 διδάσκει στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία: Ο Ιωάννης Ρίζος είναι ενεργό μέλος της ΕΜΕ από το 2002, μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Ευκλείδης Α’, μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του περιοδικού Ευκλείδης Γ’, και μέλος των Επιστημονικών Επιτροπών των ετήσιων πανελληνίων συνεδρίων Μαθηματικής Παιδείας. Από τον Φεβρουάριο του 2020 είναι Πρόεδρος της ΕΜΕ Εύβοιας.
Rizos, I., & Foykas, E. (2024). Teaching first-degree equations to students with dyslexia. Pedagogical Research, 9(4), em0219. https://doi.org/10.29333/pr/15027
Rizos, I., & Gkrekas, N. (2024). Pattern recognition among primary school students: The relationship with mathematical problem solving. Contemporary Mathematics and Science Education, 5(2), ep24010. https://doi.org/10.30935/conmaths/14689
Rizos, I., & Gkrekas, N. (2024). Can a mathematical model describe the main problems of the modern world? U. Porto Journal of Engineering, 10(1), 59-68. https://doi.org/10.24840/2183-6493_0010-001_002344
Kapetanakis, G., & Rizos, I. (2023). Teaching perspectives of the Frobenius coin problem of two denominators. The Teaching of Mathematics, 26(2), 57-67. https://doi.org/10.57016/TM-BJZO1296
Rizos, I., & Foykas, E. (2023). How can we help a student with Asperger syndrome to avoid the illusion of linearity?. Contemporary Mathematics and Science Education, 4(2), ep23021. https://doi.org/10.30935/conmaths/13404
Rizos, I., & Gkrekas, N. (2023). Is there room for conjectures in Mathematics? The role of Dynamic Geometry Environments. European Journal of Science and Mathematics Education, 11(4), 589-598. https://doi.org/10.30935/scimath/13204
Rizos, I., & Foykas, E. (2023). Utilization of “Byrne’s Euclid” in the Teaching of Geometry to Students with Special Learning Difficulties: A Qualitative Research. European Journal of Education and Pedagogy, 4(2), 139-148. https://doi.org/10.24018/ejedu.2023.4.2.623
Rizos, I., & Gkrekas, N. (2023). Incorporating history of mathematics in open-ended problem solving: An empirical study. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 19(3), em2242. https://doi.org/10.29333/ejmste/13025
Rizos, I., Kolokotronis, G., & Papanikolaou, A. M. (2023). Investigating the effectiveness of Flipped Classroom model in a Mathematics Education course in Greece. Journal of Mathematics and Science Teacher, 3(1), em021. https://doi.org/10.29333/mathsciteacher/12608
Rizos, I., & Adam, M. (2022). Mathematics students’ conceptions and reactions to questions concerning the nature of rational and irrational numbers. International Electronic Journal of Mathematics Education, 17(3), em0686. https://doi.org/10.29333/iejme/11977
Rizos, I. & Gkrekas, N. (2022). Teaching and learning Sciences within the Covid-19 pandemic era in a Greek University Department. U. Porto Journal of Engineering, 8(1), 73-83. https://doi.org/10.24840/2183-6493_008.001_0008
Rizos, I. & Gkrekas, N. (2022). The Historical Background of a Famous Indeterminate Problem and Some Teaching Perspectives. Journal of Mathematics and Statistics Studies, 3(1), 1-8. https://doi.org/10.32996/jmss.2022.3.1.1
Rizos, I., & Gkrekas, N. (2022). A different perspective on teaching Geometry at high school: The Greek case study. Proceedings of the 4th International Scientific and Practical Internet Conference «Integration of Education, Science and Business in Modern Environment: Summer Debates», August 15-16, 2022, pp. 39-41. Dnipro, Ukraine. DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2208.12304
Rizos, I., Patronis, T. & Papadopoulou, A. (2021). Difficulties in basic arithmetic and geometry as related to school algebra and the current effect of ‘demathematization’. For the Learning of Mathematics, 41(1), 37-39. https://flm-journal.org/Articles/3FFD6631426EFEAA965B1E1A8EA7E5.pdf
Rizos, I. (2018). Teaching scenarios and their role in the interdisciplinary approach. Case study: The Minkowskian Metric. Proceedings of the First Congress of Greek Mathematicians, pp. 216-227. Athens: Hellenic Mathematical Society. https://doi.org/10.48550/arXiv.2204.00627
Rizos, I., Patronis, A. & Lappas, D. (2017). “There is one Geometry and in each case there is a different formula”. Students’ conceptions and strategies in an attempt of producing a Minkowskian Metric on Space-Time. Science & Education, 26(6), 691-710. https://doi.org/10.1007/s11191-017-9915-1
Ρίζος, Ι., & Φούκας, Ε. (2024). Διδάσκοντας Μαθηματικά σε παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο πλαίσιο της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης. Παιδαγωγικός Λόγος, 29(1), 11–32. https://doi.org/10.12681/plogos.35142
Ρίζος, Ι., Νίνου, Γ., & Ασβεστοπούλου, Ν. (2024). Μπορεί το μοντέλο της αντίστροφης τάξης να εφαρμοστεί στο μάθημα των Μαθηματικών; Απόψεις και εμπειρίες εκπαιδευτικών. Παιδαγωγικός Λόγος, 29(1), 33–56. https://doi.org/10.12681/plogos.35834
Ρίζος, Ι., Κολοκοτρώνης, Γ., & Παπανικολάου, Α. Μ. (2022). Εφαρμόζοντας το μοντέλο της αντίστροφης τάξης σε ένα μάθημα Ψηφιακών Τεχνολογιών. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 18(2), 83-101. https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/openjournal/article/view/28684
Πατρώνης, Τ., & Ρίζος, Ι. (2022). Ακέραια ισοπεριμετρικά τρίγωνα: Συγκριτική θεώρηση δύο διαφορετικών προσεγγίσεων στην επίλυση του ίδιου προβλήματος. Μαθηματική Επιθεώρηση, 97-98, 78-89. https://doi.org/10.48550/arXiv.2308.01912
Ρίζος, Ι., & Γκρέκας, Ν. (2021). Θεωρήσεις για τη φύση της Γεωμετρίας. Ευκλείδης Γ΄, 95, 41-60. https://doi.org/10.48550/arXiv.2211.04745
Ρίζος, Ι. (2021). Ποίηση και διδασκαλία των Μαθηματικών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, 15, 45-59. https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/enedim/article/view/24460/21759
Ρίζος, Ι. (2018). Φιλοσοφικές και επιστημολογικές θεωρήσεις της έννοιας του χώρου. Μαθηματική Επιθεώρηση, 89, 43-60. https://doi.org/10.48550/arXiv.2204.08337