Γνωστικό αντικείμενο: | Διδακτική των Μαθηματικών |
Πτυχίο: | Τμήμα Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Πατρών |
Διδακτορικό: | Τμήμα Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Πατρών Τίτλος διδακτορικής διατριβής: Εισαγωγή των μαθητών Λυκείου στη δισδιάστατη Γεωμετρία Minkowski μέσω διδακτικών σεναρίων και νοητικών πειραμάτων |
Ερευνητικά Ενδιαφέροντα: | Διδακτική των Μαθηματικών, Ιστορία & Φιλοσοφία των Μαθηματικών, αξιοποίηση Ν.Τ. στη διδασκαλία των Μαθηματικών, Μαθηματικά & Λογοτεχνία |
Γραφείο: | 220, 2ος όροφος, κτήριο Β |
Ώρες Γραφείου: | Δευτέρα 14:00-15:00 & Παρασκευή 13:00-14:00 |
E-mail: | ioarizos@uth.gr |
Προσωπική ιστοσελίδα: |
Ο Ιωάννης Ρίζος είναι απόφοιτος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Έλαβε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στη Διδακτική και τη Μεθοδολογία των Μαθηματικών από το ΕΚΠΑ και το 2018 αναγορεύθηκε Διδάκτορας της Διδακτικής και της Ιστορίας των Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Έχει παρακολουθήσει επιτυχώς σειρά προγραμμάτων επιμόρφωσης και εξειδίκευσης επάνω στην Τεχνητή Νοημοσύνη, στη Φιλοσοφία των Μαθηματικών, στη Δημιουργική Γραφή, στις ΤΠΕ, στις Μαθησιακές Δυσκολίες κ.α.
Έχει εκπονήσει ήδη δύο μεταδιδακτορικές έρευνες στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (η μία με θέμα τη διδακτική του Απειροστικού Λογισμού και η άλλη με θέμα την αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη διδασκαλία), ενώ από τις αρχές του 2024 εκπονεί τρίτη μεταδιδακτορική έρευνα εστιάζοντας στην επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδασκαλία και τη μάθηση των Μαθηματικών.
Έχει διδάξει για δέκα χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση, για επτά χρόνια στη Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας του ΤΕΙ Χαλκίδας, ενώ από το 2019 διδάσκει στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία: Ο Ιωάννης Ρίζος είναι ενεργό μέλος της ΕΜΕ από το 2002, μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Ευκλείδης Α’, μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του περιοδικού Ευκλείδης Γ’, και μέλος των Επιστημονικών Επιτροπών των ετήσιων πανελληνίων συνεδρίων Μαθηματικής Παιδείας. Από τον Φεβρουάριο του 2020 είναι Πρόεδρος της ΕΜΕ Εύβοιας.
Rizos, I., & Gkrekas, N. (2024). Can a mathematical model describe the main problems of the modern world? U. Porto Journal of Engineering, 10(1), 59-68. https://doi.org/10.24840/2183-6493_0010-001_002344
Kapetanakis, G., & Rizos, I. (2023). Teaching perspectives of the Frobenius coin problem of two denominators. The Teaching of Mathematics, 26(2), 57-67. https://doi.org/10.57016/TM-BJZO1296
Rizos, I., & Foykas, E. (2023). How can we help a student with Asperger syndrome to avoid the illusion of linearity?. Contemporary Mathematics and Science Education, 4(2), ep23021. https://doi.org/10.30935/conmaths/13404
- Rizos, I., & Gkrekas, N. (2023). Is there room for conjectures in Mathematics? The role of Dynamic Geometry Environments. European Journal of Science and Mathematics Education, 11(4), 589-598. https://doi.org/10.30935/scimath/13204
- Rizos, I., & Foykas, E. (2023). Utilization of “Byrne’s Euclid” in the Teaching of Geometry to Students with Special Learning Difficulties: A Qualitative Research. European Journal of Education and Pedagogy, 4(2), 139-148. https://doi.org/10.24018/ejedu.2023.4.2.623
- Rizos, I., & Gkrekas, N. (2023). Incorporating history of mathematics in open-ended problem solving: An empirical study. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 19(3), em2242. https://doi.org/10.29333/ejmste/13025
- Rizos, I., Kolokotronis, G., & Papanikolaou, A. M. (2023). Investigating the effectiveness of Flipped Classroom model in a Mathematics Education course in Greece. Journal of Mathematics and Science Teacher, 3(1), em021. https://doi.org/10.29333/mathsciteacher/12608
- Rizos, I., & Adam, M. (2022). Mathematics students’ conceptions and reactions to questions concerning the nature of rational and irrational numbers. International Electronic Journal of Mathematics Education, 17(3), em0686. https://doi.org/10.29333/iejme/11977
- Rizos, I. & Gkrekas, N. (2022). Teaching and learning Sciences within the Covid-19 pandemic era in a Greek University Department. Porto Journal of Engineering, 8(1), 73-83. https://doi.org/10.24840/2183-6493_008.001_0008
- Rizos, I. & Gkrekas, N. (2022). The Historical Background of a Famous Indeterminate Problem and Some Teaching Perspectives. Journal of Mathematics and Statistics Studies, 3(1), 1-8. https://doi.org/10.32996/jmss.2022.3.1.1
- Ρίζος, Ι., Κολοκοτρώνης, Γ., & Παπανικολάου, Α. Μ. (2022). Εφαρμόζοντας το μοντέλο της αντίστροφης τάξης σε ένα μάθημα Ψηφιακών Τεχνολογιών. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 18(2), 83-101. https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/openjournal/article/view/28684
- Rizos, I., & Gkrekas, N. (2022). A different perspective on teaching Geometry at high school: The Greek case study. Proceedings of the 4th International Scientific and Practical Internet Conference «Integration of Education, Science and Business in Modern Environment: Summer Debates», August 15-16, 2022, pp. 39-41. Dnipro, Ukraine. https://doi.org/10.48550/arXiv.2208.12304
- Ρίζος, Ι., & Γκρέκας, Ν. (2022). Το πρόβλημα των εκατό πτηνών: Ιστορικές καταβολές, διδακτικές συνέπειες και κοινωνικές προεκτάσεις. Πρακτικά 37ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Τόμος Β΄ (Πρακτικά 2021), σσ. 300-309. Αθήνα: Ε.Μ.Ε.
- Ρίζος, Ι., & Γκρέκας, Ν. (2021). Θεωρήσεις για τη φύση της Γεωμετρίας. Ευκλείδης Γ΄, 95, 41-60. https://doi.org/10.48550/arXiv.2211.04745
- Ρίζος, Ι. (2021). Ποίηση και διδασκαλία των Μαθηματικών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, 15, 45-59. https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/enedim/article/view/24460/21759
- Rizos, I., Patronis, T. & Papadopoulou, A. (2021). Difficulties in basic arithmetic and geometry as related to school algebra and the current effect of ‘demathematization’. For the Learning of Mathematics, 41(1), 37-39. https://flm-journal.org/Articles/3FFD6631426EFEAA965B1E1A8EA7E5.pdf
- Rizos, I. & Gkrekas, N. (2021). Students’ experiences of learning Sciences during the Covid-19 pandemic and their suggestions for the next day: A Greek University Department case study. Proceedings of the 2nd International Conference on Science and Technology Education. Porto: Faculty of Engineering of the University of Porto. https://doi.org/10.48550/arXiv.2204.10412
- Ρίζος, Ι., Κολοκοτρώνης, Γ. & Παπανικολάου, Α. Μ. (2020). Αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη διδασκαλία των γεωμετρικών κατασκευών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Πρακτικά 37ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, Τόμος Α΄ (Πρακτικά 2020), σσ. 351-361. Αθήνα: Ε.Μ.Ε.
- Πατρώνης, Τ., Ρίζος, Ι. & Καλφοπούλου, Κ. (2019). Η Θεωρία Αριθμών ας υπηρετεί την αποδεικτική διαδικασία για όλους τους μαθητές και όχι μόνο για όσους συμμετέχουν σε μαθηματικούς διαγωνισμούς. Πρακτικά 36ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, σσ. 756-766. Λάρισα: Ε.Μ.Ε.
- Rizos, I. (2018). Teaching scenarios and their role in the interdisciplinary approach. Case study: The Minkowskian Metric. Proceedings of the First Congress of Greek Mathematicians, pp. 216-227. Athens: Hellenic Mathematical Society. https://doi.org/10.48550/arXiv.2204.00627
- Ρίζος, Ι. (2018). Φιλοσοφικές και επιστημολογικές θεωρήσεις της έννοιας του χώρου. Μαθηματική Επιθεώρηση, 89, 43-60. https://doi.org/10.48550/arXiv.2204.08337
- Πατρώνης, Τ., Ρίζος, Ι. & Παπαδοπούλου, Α. (2018). Από τη βασική Αριθμητική και Γεωμετρία στην Αλγεβροποίησή τους και στα Εκπαιδευτικά Λογισμικά: Μια αλλαγή Παραδείγματος στην Εκπαιδευτική Πολιτική των «Μαθηματικών για όλους» και μερικές παιδαγωγικές συνέπειες. Πρακτικά 35ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, σσ. 869-878. Αθήνα: Ε.Μ.Ε.
Rizos, I., Patronis, A. & Lappas, D. (2017). “There is one Geometry and in each case there is a different formula”. Students’ conceptions and strategies in an attempt of producing a Minkowskian Metric on Space-Time. Science & Education, 26(6), 691-710. https://doi.org/10.1007/s11191-017-9915-1