Θέμα μεταδιδακτορικής έρευνας: | «Η επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» |
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: | Σπυρίδων Γεωργακόπουλος |
Χρονική διάρκεια έρευνας: | 05-02-2024 έως σήμερα |
Φορέας χρηματοδότησης: | |
Ερευνητικά ενδιαφέροντα: | Διδακτική των Μαθηματικών, Ιστορία & Φιλοσοφία των Μαθηματικών, αξιοποίηση Ν.Τ. στη διδασκαλία των Μαθηματικών, Μαθηματικά & Λογοτεχνία |
E-mail: | ioarizos@uth.gr |
Προσωπική ιστοσελίδα : |
Ο Ιωάννης Ρίζος είναι απόφοιτος του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Έλαβε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στη Διδακτική και τη Μεθοδολογία των Μαθηματικών από το ΕΚΠΑ, και το 2018 αναγορεύθηκε Διδάκτορας της Διδακτικής και της Ιστορίας των Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Έχει παρακολουθήσει επιτυχώς σειρά προγραμμάτων επιμόρφωσης και εξειδίκευσης από διάφορα ελληνικά Πανεπιστήμια επάνω στην Τεχνητή Νοημοσύνη, στη Φιλοσοφία των Μαθηματικών, στη Δημιουργική Γραφή, στις ΤΠΕ, στις Μαθησιακές Δυσκολίες κ.α.
Έχει εκπονήσει ήδη δύο μεταδιδακτορικές έρευνες στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (η μία με θέμα τη διδακτική του Απειροστικού Λογισμού και η άλλη με θέμα την αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη διδασκαλία), ενώ από τις αρχές του 2024 εκπονεί τρίτη μεταδιδακτορική έρευνα, εστιάζοντας στην επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδασκαλία και τη μάθηση των Μαθηματικών.
Έχει διδάξει για δέκα χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση, για επτά χρόνια στη Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας του ΤΕΙ Χαλκίδας, ενώ από το 2019 διδάσκει στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία: Ο Ιωάννης Ρίζος είναι ενεργό μέλος της ΕΜΕ από το 2002, μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Ευκλείδης Α’, μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του περιοδικού Ευκλείδης Γ’, και μέλος των Επιστημονικών Επιτροπών των ετήσιων πανελληνίων συνεδρίων Μαθηματικής Παιδείας. Από τον Φεβρουάριο του 2020 είναι Πρόεδρος της ΕΜΕ Εύβοιας.
- Rizos, I., & Foykas, E. (2024). Teaching first-degree equations to students with dyslexia. Pedagogical Research, 9(4), em0219. https://doi.org/10.29333/pr/15027
- Rizos, I., & Gkrekas, N. (2024). Pattern recognition among primary school students: The relationship with mathematical problem solving. Contemporary Mathematics and Science Education, 5(2), ep24010. https://doi.org/10.30935/conmaths/14689
- Rizos, I., & Gkrekas, N. (2024). Can a mathematical model describe the main problems of the modern world? U. Porto Journal of Engineering, 10(1), 59-68. https://doi.org/10.24840/2183-6493_0010-001_002344
- Kapetanakis, G., & Rizos, I. (2023). Teaching perspectives of the Frobenius coin problem of two denominators. The Teaching of Mathematics, 26(2), 57-67. https://doi.org/10.57016/TM-BJZO1296
- Rizos, I., & Foykas, E. (2023). How can we help a student with Asperger syndrome to avoid the illusion of linearity?. Contemporary Mathematics and Science Education, 4(2), ep23021. https://doi.org/10.30935/conmaths/13404
- Rizos, I., & Gkrekas, N. (2023). Is there room for conjectures in Mathematics? The role of Dynamic Geometry Environments. European Journal of Science and Mathematics Education, 11(4), 589-598. https://doi.org/10.30935/scimath/13204
- Rizos, I., & Foykas, E. (2023). Utilization of “Byrne’s Euclid” in the Teaching of Geometry to Students with Special Learning Difficulties: A Qualitative Research. European Journal of Education and Pedagogy, 4(2), 139-148. https://doi.org/10.24018/ejedu.2023.4.2.623
- Rizos, I., & Gkrekas, N. (2023). Incorporating history of mathematics in open-ended problem solving: An empirical study. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 19(3), em2242. https://doi.org/10.29333/ejmste/13025
- Rizos, I., Kolokotronis, G., & Papanikolaou, A. M. (2023). Investigating the effectiveness of Flipped Classroom model in a Mathematics Education course in Greece. Journal of Mathematics and Science Teacher, 3(1), em021. https://doi.org/10.29333/mathsciteacher/12608
- Rizos, I., & Adam, M. (2022). Mathematics students’ conceptions and reactions to questions concerning the nature of rational and irrational numbers. International Electronic Journal of Mathematics Education, 17(3), em0686. https://doi.org/10.29333/iejme/11977
- Rizos, I. & Gkrekas, N. (2022). Teaching and learning Sciences within the Covid-19 pandemic era in a Greek University Department. U. Porto Journal of Engineering, 8(1), 73-83. https://doi.org/10.24840/2183-6493_008.001_0008
- Rizos, I. & Gkrekas, N. (2022). The Historical Background of a Famous Indeterminate Problem and Some Teaching Perspectives. Journal of Mathematics and Statistics Studies, 3(1), 1-8. https://doi.org/10.32996/jmss.2022.3.1.1
- Rizos, I., & Gkrekas, N. (2022). A different perspective on teaching Geometry at high school: The Greek case study. Proceedings of the 4th International Scientific and Practical Internet Conference «Integration of Education, Science and Business in Modern Environment: Summer Debates», August 15-16, 2022, pp. 39-41. Dnipro, Ukraine. DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2208.12304
- Rizos, I., Patronis, T. & Papadopoulou, A. (2021). Difficulties in basic arithmetic and geometry as related to school algebra and the current effect of ‘demathematization’. For the Learning of Mathematics, 41(1), 37-39. https://flm-journal.org/Articles/3FFD6631426EFEAA965B1E1A8EA7E5.pdf
- Rizos, I. (2018). Teaching scenarios and their role in the interdisciplinary approach. Case study: The Minkowskian Metric. Proceedings of the First Congress of Greek Mathematicians, pp. 216-227. Athens: Hellenic Mathematical Society. https://doi.org/10.48550/arXiv.2204.00627
- Rizos, I., Patronis, A. & Lappas, D. (2017). “There is one Geometry and in each case there is a different formula”. Students’ conceptions and strategies in an attempt of producing a Minkowskian Metric on Space-Time. Science & Education, 26(6), 691-710. https://doi.org/10.1007/s11191-017-9915-1
- Ρίζος, Ι., & Φούκας, Ε. (2024). Διδάσκοντας Μαθηματικά σε παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο πλαίσιο της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης. Παιδαγωγικός Λόγος, 29(1), 11–32. https://doi.org/10.12681/plogos.35142
- Ρίζος, Ι., Νίνου, Γ., & Ασβεστοπούλου, Ν. (2024). Μπορεί το μοντέλο της αντίστροφης τάξης να εφαρμοστεί στο μάθημα των Μαθηματικών; Απόψεις και εμπειρίες εκπαιδευτικών. Παιδαγωγικός Λόγος, 29(1), 33–56. https://doi.org/10.12681/plogos.35834
- Ρίζος, Ι., Κολοκοτρώνης, Γ., & Παπανικολάου, Α. Μ. (2022). Εφαρμόζοντας το μοντέλο της αντίστροφης τάξης σε ένα μάθημα Ψηφιακών Τεχνολογιών. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 18(2), 83-101. https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/openjournal/article/view/28684
- Πατρώνης, Τ., & Ρίζος, Ι. (2022). Ακέραια ισοπεριμετρικά τρίγωνα: Συγκριτική θεώρηση δύο διαφορετικών προσεγγίσεων στην επίλυση του ίδιου προβλήματος. Μαθηματική Επιθεώρηση, 97-98, 78-89. https://doi.org/10.48550/arXiv.2308.01912
- Ρίζος, Ι., & Γκρέκας, Ν. (2021). Θεωρήσεις για τη φύση της Γεωμετρίας. Ευκλείδης Γ΄, 95, 41-60. https://doi.org/10.48550/arXiv.2211.04745
- Ρίζος, Ι. (2021). Ποίηση και διδασκαλία των Μαθηματικών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, 15, 45-59. https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/enedim/article/view/24460/21759
- Ρίζος, Ι. (2018). Φιλοσοφικές και επιστημολογικές θεωρήσεις της έννοιας του χώρου. Μαθηματική Επιθεώρηση, 89, 43-60. https://doi.org/10.48550/arXiv.2204.08337
Θέμα Μεταδιδακτορικής Έρευνας: «Δυσκολίες των φοιτητών στην κατανόηση των πραγματικών αριθμών»
Χρονική διάρκεια έρευνας: 12-03-2020 έως 23-07-2021
Δημοσιεύσεις
- Rizos, I., & Adam, M. (2022). Mathematics students’ conceptions and reactions to questions concerning the nature of rational and irrational numbers. International Electronic Journal of Mathematics Education, 17(3), em0686. https://doi.org/10.29333/iejme/11977
- Rizos, I., Patronis, T. and Papadopoulou, A. (2021). Difficulties in basic arithmetic and geometry as related to school algebra and the current effect of demathematization. For the learning of mathematics, 41(1), 37-39, https://flm-journal.org/ [pdf]
- Ρίζος, Ι., Κολοκοτρώνης, Γ. και Παπανικολάου, Α.Μ. (2021). Αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη διδασκαλία των γεωμετρικών κατασκευών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Πρακτικά 37ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας. Ε.Μ.Ε., τόμος Α, (Πρακτικά 2020), σελ. 351-361, Ε.Μ.Ε. [pdf]
- Ρίζος, Ι. (2021). Ποίηση και διδασκαλία των Μαθηματικών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, 15, 45-59. DOI: https://doi.org/10.12681/enedim.24460. [pdf]
Θέμα Μεταδιδακτορικής Έρευνας: «Αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη διδασκαλία τους»
Χρονική διάρκεια έρευνας: 25-10-2021 έως 25-10-2023
Δημοσιεύσεις